3.22.2009

Wey!!!!!!!!!!!!!!!! Planet X Akan melintasi bumi thn 2012

Tahun 2012 mungkin merupakan detik di mana planet nibiru akan kembali melintasi lingkaran atau orbit bumi.


Ada yang mengatakan planet ini 2 kali ganda lebih besar berbanding bumi. berdasarkan saiz ia pasti mempunyai jirim yang lebih besar dan kemungkinan mempunyai medan megnatik yang juga begitu besar. bulan yang suku saiznya dari bumi juga mampu untuk mempengaruhi keadaan pasang surut air laut inikan pula sebuah planet yang mempunyai saiz yang lebih besar dari bumi.

Satu perkara yang menarik untuk difikirkan samada planet ini benar-benar wujud ialah mengenai dakwaan bahawa kerana planet ini menghampiri bumi maka akan berlaku beberapa perubahan cuaca yang merubah ekosistemnya. dikaitkan juga dengan banjir besar dan pemecahan glasier yang menyebabkan kawasan tanah rendah dibanjiri oleh air laut.
Sebenarnya, tamadun2 awal percaya ada satu planet misteri yg melintasi bumi, selang beribu-beribu tahun. tamadun sumeria menamai planet ini sebagai planet NIBIRU. tamadun egypt pula memanggilnya dgn nama " PLANET BERJUTA TAHUN". manakala tamadun babylon pula menamakannya sebagai MARDUK, mengikut nama tuhan mereka. sebenarnya tamadun sumeria (3400 BC) sudah mengetahui akan sistem suria yg ada pada kita sekarang, iaitu bumi adalah sebuah objek bulat yg mengelilingi matahari bersama2 dgn 10 bintang yg lain iaitu bulan, utarid, zuharah, marikh, musytari, zuhal, uranus, neptune, pluto dan yg terakhir sekali nibiru.


Tamadun awal percaya planet nibiru mengelilingi matahari mengikut arah jam (berlainan dgn planet2 yg lain yg travel berlawanan arah jam). planet nibiru melintasi bumi melalui asteroid belt, antara jupiter dan mars. planet ini dikatakan kecil sedikit berbanding jupiter, di mana planet itu akan nampak besar semasa ia melintas bumi. tamadun awal percaya tuhan2 mereka sebenarnya datang dari planet nibiru ini. dan tuhan2 mereka adalah "source" kpd ilmu pengetahuan mereka yg maju dari manusia sekarang. kalau kita baca ttg tamadun egypt dan maya, mereka ini sebenarnya hebat dan pakar ttg ilmu2 astronomi dan teknologi. buktinya adalah pembinaan piramid dan juga rekod ttg bintang2 dan sistem suria dalam tulisan2 mereka. (pluto belum dapat dikesan sehingga pada tahun 1865 AD and sebelum 1600's, humanity believed that earth was "flat" dan matahari itu mengelilingi bumi. sebenarnya dalam catatan tamadun sumeria telah dicatit perkara sebenrnya).


Catatan tamadun2 awal seperti tamadun sumeria menyatakan tempoh masa planet nibiru melintasi bumi utk mengelilingi matahari adalah pada setiap 3600 tahun, setengah pula adalah 10,500 tahun. agama hindu percaya tuhan2 mereka turun ke bumi dalam tahun keramat iaitu 432,000 BC.


Pada awal tahun 2004, NASA mengumumkan kemunculan sebuah planet baru, iaitu planet “x”, yg diberi nama SEDNA. NASA menyatakan yg planet x sebenarnya melintasi bumi setiap 10,500 tahun dalam keadaan jarak yg jauh dan selamat. mungkinkah planet x yg disembunyikan NASA ini yg sebenarnya adalah planet NIBIRU, yg mana suatu hari nanti akan melintasi bumi dan sekaligus membawa kpd malapetaka yg dahsyat? tetapi mereka sbnarnya mendiamkan perkara ini drpd public kerana meraka takut perkara ini akan menimbulkan kekecohan dan kekacauan di serata dunia. kemudian pada jan 2005, NASA melancarkan “deep impact”, satu misil satelit yg ditujukan pd comet temple. this mission was planned for july 4th. apa yg menarik di sini adalah “deep impact” akan melanggar komet semasa ia melalui antara mars dan jupiter, di mana ia adalah laluan yg sama semasa planet nibiru mendekati bumi. jadi, adakah misi ini sebagai latihan utk menghadapi kedatangan planet nibiru kelak?


Tamadun maya telah mencipta sebuah kalendar astrologi. ia adalah 5000 tahun calendar, di mana masanya akan berakhir pada dec 22, 2012 AD. ramai percaya ia adalah tarikh hari kiamat, iaitu hari turunnya malapetaka besar kpd manusia dan juga hidupan lain di bumi.


Banyak saintis meramalkan peristiwa banjir besar berlaku pada 11,000 BC. kebanyakan ahli kitab pula percaya ia berlaku sekitar 5200 BC, tahun di mana lintasnya planet nibiru. tarikan kuasa graviti yg kuat ke atas bumi semasa planet nibiru melintas kemungkinan besar telah memecahkan dan mencairkan glasiers dan sekaligus menyebabkan air laut naik setinggi 1000 kaki, lalu membanjiri seperata kawasan bumi.

Percaya ga percaya terserah Loe tentang informasi ini, yang jelas W hanya memposting
saja, , , , , ,

0 komentar:

Posting Komentar

 

Tentang gw

Foto saya
Tangerang, Banten, Indonesia
saya anak Smk Negeri 2 Kota Tangerang yang ingin menjadi seseorang yang berrguna....

pembaca setia

===>> Perhatian !! terima kasih atas kunjungannya, saya membolehkan copas ( copy paste) asalkan memberikan link sumber dari blog ini yaitu http://loveuyuliana.blogspot.com dan blog ini setiap minggunya pasti di update, Tinggalkanlah jejak agar saya dapat mengunjungi anda<<===